“Oké, dus als ik het goed begrijp schrijf jij teksten voor je klanten die dan net doen of het hun eigen teksten zijn? Daar is toch niets authentieks aan?”

Een kritische opmerking (met alleen maar goede intenties) van een lieve vriendin van mij.

Ik ben daar ook blij mee, want het is totaal niet hoe ik er zelf naar kijk. En dat maakte het meteen interessant. Vanuit haar perspectief snap ik het. Het zou inderdaad goed kunnen dat je teksten van ondernemers leest die niet door henzelf geschreven zijn. 

Maar het is wel hun verhaal. Ze kregen het alleen niet op papier.

En precies dat is wat het wel authentiek maakt. Ik help ondernemers om hun verhaal te vertellen. Ik weet ook nog steeds niet precies wat er gebeurt, het voelt als een wonder, maar als ik me verbonden voel met een ondernemer, magic happens. Ik weet welke vragen ik moet stellen, ik weet waar ik een beetje mag prikken, ik weet waar het verhaal aansluit op het verhaal van de klant.

En later zit ik alleen achter mijn laptop. Ik tune in en mijn vingers gaan als vanzelf. Ik schrijf in flow. De tekst is niet van mij.

Het verhaal is niet van mij. Het is van mijn klant.

En je kunt mij niet trotser krijgen als ik een reactie krijg als “Dit klopt helemaal. Met wie ik ben, met wie mijn ideale klant is en met wat ik te brengen heb. Ik had het zelf kunnen schrijven. Bij wijze van spreken. ”

Dus mijn reactie aan mijn vriendin? Ja. De teksten zijn hartstikke authentiek en hartstikke van mijn klanten. Ik help ze alleen een handje zodat ze het verhaal ook echt kunnen overbrengen. 

Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketingcookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Tuurlijk, Irene!'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacyverklaring.